Ce ar trebui să ofere o școală pentru copii speciali?
Fiecare copil, tipic sau atipic, are nevoi specifice. Niciunul dintre aceștia nu ar trebui să-și reprime aceste nevoi normale care le conferă unicitate căci școala potrivită va răspunde acestor nevoi cu programe personalizate, îmbrățișând diversitatea. Ce înseamnă mai exact acest lucru? De la clase cu un număr redus de elevi, până la programe de terapie, sunt multe lucruri pe care părinții trebuie să le ia în considerare atunci când sunt în căutarea unei școli care să-i ajute pe micuții lor să crească frumos și armonios. Ca să le facem treaba mai ușoară, am creat o listă cu lucrurile principale pe care o școală ar trebui să le ofere și niște întrebări utile pe care să le puneți atunci când vizitați o școală:
#1: Aspectul general și dotările
Un mediu organizat și curat este minimul necesar. E important ca aspectul școlii să fie unul atractiv pentru copii astfel încât să vină acolo cu plăcere. Pe lângă partea estetică, trebuie să ne îndreptăm atenția și către lucruri mai practice cum ar fi:
- Există facilități adaptate pentru persoanele cu dizabilități fizice?
- Cum sunt laboratoarele și sălile de curs?
- Există spații creative?
- Există locuri de joacă? Cât de sigure sunt acestea?
#2: Personal medical
Este imperativ ca în caz de urgență să se ofere ajutorul necesar. Există o asistentă medicală sau un doctor care să fie prezent pe toată durata programului? Spre exemplu, la CONIL avem minim un asistent medical prezent 8 ore pe zi.
#3: Terapii și programe speciale
Ce fel de metode folosește școala pentru a remedia anumite comportamente și a-i ajuta pe copii să se dezvolte social și emoțional? Astfel de terapii sunt importante atât pentru copiii atipici, cât și pentru cei atipici. Iată doar câteva dintre cele mai populare de la noi:
- Terapia prin arte combinate
- Meloterapia
- Logopedie
- Terapie ocupațională sau ABA
- Ateliere de bucătărit
- Și multe altele pe care le puteți descoperi la Centrul de Zi CONIL.
E important să existe diversitate astfel încât fiecare copil să aibă oportunitatea de a explora și a găsi terapia sau activitatea care i se potrivește cel mai bine.
#4: Activități de incluziune
Orice părinte al unui copil atipic înțelege importanța programelor și activităților de incluziune. După cum spune și Adela Hanafi, fondatoarea școlii CONIL, “nu există copii cu dizabilități și copii normali. Există doar copii”. În acest spirit, elevii noștri se implică în tot felul de activități care să promoveze incluziunea socială, inspirându-i și pe alții să facă același lucru:
- CONIL Fest – Festivalul Integrării
- Târgul micului antreprenor și Meșteșugar
- Ziua comunității la Școala Primară CONIL
- Tabere de integrare
Aceste sunt doar câteva exemple dintre multele proiecte pe care le derulăm.
În concluzie, la CONIL găsim o școala și o grădiniță, ambele acreditate de Ministerul Educației, terapii diverse pentru copii și workshop-uri pentru părinți, un model alternativ de educație adaptat pentru fiecărui copil, și o comunitate incluzivă care să-i facă să se simtă iubiți. Împreună transformăm dizabilitățile în abilități.
Sunteți interesați să aflați mai multe despre Școala CONIL? Pentru orice întrebare legată de terapiile coordonate de specialiști la Centrul Multifuncțional CONIL, nu ezitați să ne contactați pe e-mail la office@conil.ro sau pe platformele noastre de social media Facebook, LinkedIn sau Instagram.
#CONIL #ScoalaCONIL #Copiispeciali #Incluziune #Autism #SindromDown