Uncategorized

Educație asistată de animale

Proiectul „Educație asistată de animale pentru elevi cu dizabilități” a reunit Grecia, România și Turcia într-o explorare a beneficiilor uimitoare ale terapiei și educației asistate de animale. Implementat cu succes, proiectul a demonstrat puterea transformatoare a interacțiunii cu animalele pentru elevii cu nevoi educaționale speciale și dizabilități.

Parteneri:

  • EEEK KATERINIS, Grecia
  • Pendik Namik Kemal Ilkokulu, Turcia
  • Școala CONIL, România

Inițiative:

  • Ateliere de terapie asistată de animale: Elevii au participat la sesiuni interactive cu cai, delfini și câini, sub îndrumarea specialiștilor.
  • Activități educaționale: Materiale didactice special concepute au fost create pentru a facilita integrarea terapiei asistate de animale în procesul educațional.
  • Sesiuni de formare pentru profesori: Profesorii au beneficiat de programe de formare dedicate pentru a dobândi competențele necesare integrării terapiei asistate de animale în predare.
  • Cercetare și documentare: Studii de caz și materiale informative au fost realizate pentru a disemina rezultatele proiectului și a promova beneficiile terapiei asistate de animale.

Misiune:

Proiectul a avut ca scop principal descoperirea și promovarea avantajelor pe care terapia asistată cu cai, delfini și câini le poate aduce dezvoltării armonioase a elevilor cu dizabilități.

Rezultate:

  • Îmbunătățirea stării emoționale și sociale: Elevii au demonstrat o creștere semnificativă a stimei de sine, a încrederii în sine și a abilităților de socializare.
  • Dezvoltare cognitivă: S-au observat îmbunătățiri în ceea ce privește atenția, concentrarea, memoria și abilitățile de rezolvare a problemelor.
  • Reducerea stresului și a anxietății: Interacțiunea cu animalele a contribuit la reducerea stresului și a anxietății elevilor.
  • Promovarea incluziunii: Proiectul a facilitat incluziunea elevilor cu dizabilități în mediul școlar și social.

Impact:

Proiectul „Educație asistată de animale pentru elevi cu dizabilități” a avut un impact semnificativ nu doar asupra elevilor implicați, ci și asupra întregii comunități educaționale. Proiectul a demonstrat eficiența terapiei asistate de animale ca instrument de sprijin pentru elevii cu nevoi speciale, contribuind la o abordare mai incluzivă și mai centrată pe elev a educației.

Acest proiect este o dovadă a puterii transformatoare a interacțiunii dintre oameni și animale. Prin colaborare, am reușit să creăm un mediu educațional mai incluziv și mai susținător pentru elevii cu dizabilități, oferindu-le șansa de a se dezvolta armonios și de a-și atinge potențialul maxim.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

9 − 2 =